27. jan. 2013

Denne veien av Kari Bremnes /Bilde malt av Martha Sofie


Og så kom resten av livet er tittelen på Kari Bremnes CD som kom ut i 2012. Jeg har i tidligere innlegg vist til Håpet.
Den låten jeg liker aller best er Denne veien. For meg er den fantastisk, ikke minst teksten.
I 2012 fikk jeg øynene opp for maleren Martha Sofie. I likhet med Kari Bremnes nye CD traff bildene meg rett i hjertet. Til slutt i innlegget har jeg kopiert inn et bilde hun har malt som jeg synes passer til teksten. Men hun har flere fantastiske bilder på hjemmesiden Galleri Sofie og på sin Facebook side
Denne veien tar mæ dit vi va
Og te dit vi aldri meire kommer
Bildet som har åpna sæ igjen
Blanda sæ med blåbærløng og sommer
 
Vannet her e stille og forlatt
Ingen kaste stein og lage ringa
Over kommer flygandes ei ørn
Kanskje e det du som har fått vinga
Ønske at æ også kunne fly
Kommet dæ i møte over vannet
Fløgge med dæ over land og by
Letta uten tanke på å lande

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar