2. feb. 2014

Oppsummering januar 2014

Det at jeg begynte i ny jobb 1. januar har påvirket hvor mye tid jeg har hatt til å lese bøker, skrive blogginnlegg, kommenterer andres innlegg og andre bokrelaterte sysler.

Mye av det jeg jobber med nå har jeg jobbet med tidligere. Men det er mye nytt: kurs, nye rutiner, nye kolleger, nye arbeidsoppgaver osv. Dette har tatt mye av min energi i januar. Det virker pr nå som om jeg tok et riktig valg. Men usikkerheten ligger der – jeg skal aldri tilbake til den tilstanden jeg var i før 2008 der jobben mer eller mindre slukte meg. Alle omorganiseringer der alt kastes i lufta og faller ned tilfeldig har lært meg hvor lite tidligere arbeidsinnsats og kompetanse betyr når et nytt puslespill skal legges i en stor organisasjon.

Etter bildet følger en opplisting av bøker jeg har lest i januar og innlegg jeg skrev etter å ha lest dem med link til innlegget. Ingen «mursteiner», men jeg liker best bøker med lite sideantall. Jeg er en utålmodig sjel... særlig gjelder det bøker som ikke helt faller i smak.  


Mange godbiter ble det. Men det som jeg er mest fornøyd med er at jeg fikk lest tre faktabøker. Hver gang jeg leser en faktabok tenker jeg at jeg må lese flere. Derfor er det å lese flere faktabøker en av de få mål jeg har satt meg for 2014. 












4 kommentarer:

  1. Du har da jaggu fått lest mye til å ha brukt mye energi på ny jobb.
    Interessant det du skriver om at omorganiseringer ikke tar hensyn til tidligere arbeidsinnsats og kompetanse når nytt puslespill skal legges. Jeg har selv vært igjen ørten omorganiseringer siden 2003- og ja, du har mye rett tenker jeg- selv om ledelsene prøver å gi inntrykk av at det betyr noe.
    Jaja, man resignerer jo litt etterhvert det er det man gjør…. Ha en fin uke.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme. Ja, det har gått i ett kjør med omorganiseringer siden 2002 hos oss. Har sluttet å telle. Nå føler jeg at de snart er tilbake til start, men de har mistet mye god kompetanse på den runddansen. Det ble en del bøker i antall; men som jeg skriver, de er få i sideantall.

      Slett
  2. Gratulerer med ny jobb!! Ser ut til at du allikevel har hatt en fin lesemåned. Av de du nevner har jeg kun lest Hitler-Min nabo

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Det ble noen bøker allikevel; men ikke mange sider dersom jeg legger sammen sideantallet. Tenkte engang jeg skulle gjøre det, men det ble bare med tanken.

      Slett