1. nov. 2015

Oppsummering oktober 2015

Det ble ikke mange bøker lest denne måneden som de foregående. En av årsakene er at det har vært mer hektisk på jobben enn det har vært på lenge. Derfor har jeg hatt mindre energi til å lese på hverdagene. I tillegg har jeg sett noe mer på TV enn tidligere i år. Må bl. a ha med meg Broen. Jeg har også sett ferdig House of Cards på Netflix. Jeg synes sesong en og to var bedre enn sesong tre. 
Var innom biblioteket i dag og lånte med to bøker. En var Hjemme av Bill Bryson. En faktabok med en morsom vinkling. Har så vidt begynt å lese i den. Jeg som trodde at engelske prester hadde magre vilkår på 1800 tallet. Men det hadde de ikke jf. boken til Bryson.  
Det som har gjort mest inntrykk å lese om denne måneden, er bøkene om tsarfamilien. Det tror jeg at jeg kommer til å huske fremover. Gleder meg til å lese faktaboken om Russland som jeg har kjøpt.
Link til blogginnleggene:





6 kommentarer:

  1. Jeg hører fortiden på mormor danset i regnet, og Britt Karin Larsens bok har jeg lest. Har lest de 4 første i serien. Boken om Tsarfamilien kunne jeg godt tenke meg å lese.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lurte på da jeg satt og leste biografien om jeg skulle lest den før Himmelfall. Selv om jeg ikke er helt sikker på det, tror jeg at det å lese Himmelfall først var det beste. Men som skrevet, det er jeg ikke 100% sikker på. Uansett, en utrolig historie som de inntil nå og kanskje ennå ikke snakker mye om i Russland.

      Slett
  2. Takk for fine kommentarer på min blogg:)
    Jeg har ikke lest noen av bøkene på din liste, men jeg har bøkene av Trude Teige og Kari F. Brænne på ventelista så de er ikke glemt:) Jeg har som mål å lese 100 bøker i år også, men det ser mørkt ut. Har bare lest 80 bøker så jeg ligger litt etter. Har ikke gitt opp ennå:) Har lest litt store bøker i det siste og da tar det lengre tid å bli ferdig med dem.

    Spent på hva du vil synes om Den ubehagelig sannheten når du leser den. Likte Til Jacobs forsvar hakket bedre, men Den ubehagelige sannheten var ikke verst den heller:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå ligger Dem ubehagelige sannheten klar til å hentes på biblioteket. Jeg er også spent på den.

      Slett
  3. Hei! Har Teiges og Brænnes bøker liggende på vent. Har planer om å lese Teiges bok først, men det er mye på vent her, så vi får se -- Jeg er ikke så tro mot køen i ventebunken min. I dag leste jeg ut en bok jeg fikk i posten i går, fordi den fristet meg akkurat nå. Uglen av Samuel Bjørk, lettlest krim.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får ikke lest mye for tiden. Det går så sakte. Nå leser jeg en bok om Russland. God bok, men savner noen bilder. Bilder bryter opp teksten, og gjør at jeg ihvertfall husker innholdet bedre.

      Slett