5. mars 2016

Bøker lest og skrevet om i februar 2016


Været og årstidene styrer mitt liv. Nå tenker jeg at vi er ferdig med vinteren - for meg er februar den siste vintermåneden. Kikker jeg ut av vinduet er ikke det tilfelle – snøen som kom denne uken ligger fortsatt på bakken.

Med våren kommer vedlikeholdsetterslepet; f eks avslører sola skitne vinduer, og sola får oss til å måtte avlesse kroppen for klær som skjuler det mange av oss ønsker mindre av. Det betyr at det blir mindre tid til å sitte i godstolen fremover. Det bør ihvertfall være sånn tenker jeg.

Jeg har hatt vinterferie, men allikevel har jeg kun klart å lese seks bøker. Det betyr lite – det viktigste er at jeg finner bøker som gir meg noe. Underholdning er det de to krimbøkene jeg leste som stod for. Innsikt og ettertenksomhet var det tre andre bøker som ga meg. Den siste, dystopien, leste jeg mest av nysgjerrighet.
Det er krimfestival – siste dag idag. Jeg skulle ønske at jeg i det minste kunne vært og hørt på Peter Swanson – hans roman synes jeg var veldig god.
Det har vært Mammutsalg – jeg kjøpte ikke en eneste bok. Jeg har så mange uleste egne bøker at det er galematias om jeg skulle kjøpe flere. I tillegg er jeg ofte innom biblioteket – på torsdag kom jeg ut med seks bøker.

Link til innlegg om bøker jeg leste i februar:







2 kommentarer:

  1. Hei! Du skriver veldig godt, var også innom og leste det du har skrevet om Jo Nesbøs "Snømannen". Jeg var så heldig at jeg fikk med meg dag 1 av Krimfestivalen, hvor nettopp Nesbø ble hedret for sitt forfatterskap. Skulle gjerne vært der flere dager, skal prøve å få med med meg streamingen i dag. Ha en super lørdag - som deg tenker jeg at våren ikke er langt unna :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Dessverre får jeg med meg lite av slike festivaler, forfatterbesøk mv. Jeg har et forbedringspotensiale på det område. I den perioden Nesbø begynte å utgi bøker var den perioden jeg leste lite bøker pga jobben. Derfor har jeg et sørgelig etterslep på mye. Bl a bøkene om Harry Hole. Jeg leste mer krim for en del år tilbake, men mest engelsk krim.

      Slett