2. jan. 2018

En micro årsstatistikk for 2017, en Tirilgenser – og bøker lest og skrevet om i desember 2017

Statistikken siden jeg opprettet bloggen i januar 2013 hva angår leste bøker er klar; antallet har gått ned. Det er det flere årsaker til. Men til syvende og sist handler det om at motivasjonen til å lese mye ikke var der. Håper at antallet ikke fortsetter å synke fremover.

Jeg var på Rygge bibliotek og hørte på Vigdis Hjorth og Tore Renberg i 2017. Håper at det blir flere anledninger til å møte forfattere «live» her i distriktet. Men også at NRK kan overføre penger fra sitt rikholdige sports-budsjett til litteraturrelaterte program. Om de ikke vil lage flere program selv, antar jeg at det er program som kan kjøpes fra andre land.  
eBokBib er noe jeg begynte å bruke i 2017. Greit nok selv om jeg foretrekker å lese papirbøker. Det er enklere å skriver blogginnlegg med grunnlag i en papirbok jf. at når jeg bruker sitater i innlegg,  scanner jeg sider. Det kan jeg ikke gjøre fra bøker på eBokBib. Da blir det naturlig nok kortere vedlegg om bøkene.



Der ble ikke mange bøker lest i desember – fem i tallet. Men jeg fikk strikket en genser til, denne gangen en Tirilgenser til «arvingen».


 Link til innleggene om bøker lest i desember.

Bokomtale: The Hills av Matias Faldbakken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar